gettyimages 468796909 good fat maxx images opener عادات بد غذا خوردن را بشناسید

آیا تا حالا نسبت به غذاهایی که می‌خورید فکر کرده‌اید؟ آیا نسبت به خرید برخی از غذاها احساس گناه داشته‌اید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایجی که شما در خوردن مرتکب می‌شوید را بیان کنیم.

عادت‌های بد غذایی ۱: ما اطراف خود را با غذاهای مختلف پر کرده‌ایم:

تحقیقات مختلف انجام شده در دانشگاه مواد غذایی کورنل نشان می‌دهد که هرچقدر اطراف خود را با مواد غذایی مختلف پر کنیم به همان مقدار نیز به مصرف بی رویه‌ی آنها عادت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که هر چقدر اطراف خود را از مواد غذایی مختلف خالی نگه دارید ، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و می‌توانید بدنی ســالم داشته باشید. به طور کلی ، دیدن مواد غذایی مختلف شما را ترغیب به خوردن آن‌ها می‌کند.

عادت‌های بد غذایی ۲: ما وعده‌های غذایی کوچک بسیاری مصرف می‌کنیم:

برای ســال‌ها ، داغترین رویکرد و گرایش افراد رژیمی ، پخش کالری در وعده‌های غذایی کوچک بود. اما تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ( و بسیاری از مکان‌های دیگر ) نشان می‌دهد که هر چقدر بیشتر بخورید ، تمایل بیشتری برای پرخوری خواهید داشت. در نتیجه، خوردن وعده‌های غذایی کوچک اما بی‌شمار کمکی به سلامتی شما نخواهد کرد و می‌تواند مقدار مصرف روزانه‌ی شما را بیش از پیش افزایش دهد. زمان آن فرا رسیده اســت که وعده‌های خود را به صورت منطقی انتخاب کنید.

عادت‌های بد غذایی ۳:ما نمی‌توانیم چربی‌های مفید را از چربی‌های بد تشخیص دهیم:

دکتر آلیس لیختن اشتاین، مدیر قلب و عروق در دانشگاه تافتس می‌گوید: ” بیشتر افراد هنوز هم نمی‌توانند چربی‌های مفید و مورد نیاز بدن خود را بدست آورند. شما همیشه دوست دارید از خوردن چربی‌های اشباع و ترانس خودداری کنید اما به چربی‌های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده مختلفی هم نیاز دارید. بهترین منبع برای بدست آوردن این چربی‌های مفید ، اســتفاده از ماهی ، آجیل‌ها ، آووکادو ، سویا و روغن کانولاســت.” در مورد مقدار چربی که مصرف می کنید نگران نباشید، همیشه به نوع چربی توجه داشته باشید. این موضوع بسیار پر اهمیت اســت.

مقاله مرتبط: چربی های ســالم و ضروری برای بدن

عادت‌های بد غذایی ۴: به خاطر ذخیره کردن پول، مقدار غذای بیشتری مصرف می‌کنیم:

بیشتر افراد فکر می‌کنند که خوردن مقدار غذای بیشتر در یک رستوران می‌تواند به ذخیره کردن پول کمک کند در حالیکه واقعیت اینگونه نیست. برای اینکه رژیم ســالمی داشته باشید باید معیار انتخاب کف دست باشد و نه مقدار پولی که پرداخت می‌کنید. در هر وعده‌ی غذایی شما می‌توانید مواد را بر اساس کف دست خود انتخاب نمایید. مثلا مصرف دو تکه نان به اندازه‌ی کف دست بسیار مناسب خواهد بود.

عادت‌های بد غذایی ۵: کالری موجود در مایعات را بی‌اهمیت جلوه می‌دهیم:

دکتر جودیت اســترن، اســتاد تغذیه و طب داخلی در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: “چیزی که بیشتر از هر چیزی مرا متعجب می‌کند ، مصرف نوشیدنی‌های شیرینی اســت که دارای کالری بسیار زیادی هستند. من ترجیح می‌دهم این نوشیدنی‌ها برای همیشه به فضا پرتاب شود و دور زمین بچرخد تا هیچ کس به آن دسترسی نداشته باشید.”

نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه دارای کالری بسیار زیادی هستند و باعث ایجاد حس سیری کاذب در فرد خواهند شد. چای یک جایگزین مناسب برای چنین نوشیدنی‌هایی اســت که سلامت قلب شما را افزایش داده و از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری می‌کند. همچنین چای می‌تواند باعث اســتحکام دندان و اســتخوان‌های شما شود و از پوست نیز مراقبت نماید.

عادت‌های بد غذایی ۶: به درستی زمان گرسنه شدن خود را تشخیص نمی‌دهیم:

بسیاری از غذا خوردن‌ها بر اساس عادت اســت و معمولا بدن ما به مواد غذایی نیاز ندارد. اگر نمی‌دانید گرسنگی واقعیتان چه زمانی اســت ، پس نمی‌توانید از خوردن دست بکشید. برای مبارزه با این دردسر ، باید در زمان خوردن آگاه‌تر باشید. موارد زیر را امتحان کنید:

  1. قبل از خوردن، آرام باشید و به گرسنگی خود از ۱ ( گرسنگی شدید ) تا ۷ ( سیری کامل )نمره دهید.
  2. به آرامی غذا بخورید ، کمی توقف کنید و دوباره به گرسنگی خود نمره دهید و تغییرات را مشاهده نمایید.
  3. زمانی که خوردن غذا تمام شد ، دوباره به خود نمره دهید. سعی کنید نمره ی خود را بین ۲.۵ تا ۵.۵ نگه دارید.
  4. زمانی دست از غذا بکشید که کاملا سیر نشده‌اید.

ممنون از این که این خبر را در بخش پزشکی و سلامت توما خواندید
بخش پزشکی مجله توما مطالب زیر رو هم به شما پیشنهاد میکند

نوشته عادات بد غذا خوردن را بشناسید اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.